onsdag 15 juli 2015

Direkt från badkaret!

Så.. nu när jag väl har kommit hem från helgens bravader och även har en hel dag ledigt, tycker jag att vi kan ta och summera allt som hänt!

(Och ja, det mesta av mitt liv handlar om jobb för tillfället.)

Efter att ha lugnat ner mig från mitt lilla äventyr i Holland så hade jag en ledig dag i Göteborg som jag spenderade ihop med min kollega och vän.
Vi tog en trevlig tur till Texas Longhorn och åt, mycket gott! Det enda som fattades var ölen.
Har kommit på att jag har druckit aldeles för lite öl i Göteborg ändå och känner att jag borde styra upp det och eventuellt visa västkusten hur en fest egentligen går till.

Efter maten vandrade vi runt i typ hela staden och njöt av det sköna vädret och trängde oss fram mellan alla ungar som var där för att spela under gothia cup.
Rasmus lurade även in mig i en musikaffär som jag sedan kom ut en gitarr rikare och ett antal slantar fattigare ur.

På kvällen skulle vi jobba och lasta ljudet och ljuset som dom hade använt till invigningen av gothia cup.
Det blev en väldigt lång och seg natt med lite för mycket förhoppningar och på tok för mycket väntan.

Hade en hyfsat lugn dag som mest bestod av att sova dagen efter.

Idag har jag varit iväg och slagits med Stockholms trafiken en sväng och haft det trevligt i solen med Rasmus.

Det är typ det som har hänt sen jag kom tillbaka till sverige.

Och ja! Träffade två nya personer i Göteborg! Det var också kul!
Vet att jag älskade att åka och träffa nytt folk runt om i landet när jag var yngre, men ju äldre jag har blivit så har jag blivit mer och mer skygg för den grejen.

Jag tror att det har att göra med att jag har blivit mer självkritisk och att jag övertänker allt för det mesta.

Jag får liksom en känsla av att jag är för på och tjatig. Typ som att jag tvingar personen till det. Och eftersom jag har börjat bry mig om vad folk tycker och tänker om saker (till skillnad från när jag var yngre) så drar jag mig alltid för att fråga om folk vill ses. Det kan nog även appliceras på mina vänner här hemma också.
Fast hur man ändrar på den tanken vet jag inte, men det ska vi säkert kunna göra på något vis.

Men jag gillade ändå den där känslan av lite spänning och nervositet att träffa någon man innan aldrig träffat förut utan bara skrivit eller pratat med, som man alltid fick när jag var yngre!

Så det kanske blir mer sånt i fortsättningen, vem vet!

Har även börjat se framåt i livet nu och överväger verkligen att börja plugga igen!
Har riktigt trillat in på att bli ljudtekniker. Men jag drar mig lite för den där delen av att behöva plugga upp gymnasiebetygen!
Fast det kanske också är ett tecken på att sätta sig i skolbänken alls vore ett dumt val!
Söker också en del nya jobb runt om på en del intressanta orter. Så vi får väl se vad som händer i framtiden! Men börjar känna att min kropp inte gillar lastbilsyrket ändå. Inte ryggen i alla fall.

Och ja! Ska köpa en ny bil imorgon! Super exciting!
Har längtat i över en månad på det här nu! Och har saknat så grymt mycket att ha en bil under den här tiden!
Det bästa som finns är ju typ att vara ute och glida med bilen en sommarkväll och inte veta vart man kommer hamna!
Mycket sånt ska det bli nästa vecka!

Det var typ allt jag hade att dela med mig av för den här gången!

Hörsdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar